torsdag 28. januar 2016

“ JEG GÅR LANGSOMT HJEM FRA SKOLEN.”
Egal teater hadde pakket ned utstyret etter å ha  vist teaterforestillingen “ Sinna Mann” for over 200 elever ved en barneskole I Sør Norge.
Teaterforestillingen hvor vi møter Boj, Sinna Mann, mamma, Kongen og damen med de tykke brillene som vet alt.
Sammen med helsesøster og sosiallærer satt jeg på et kontor på skolen i tilfelle noen av elevene hadde ønske om å snakke med oss.
Så kommer Boj…
Så kommer fortellingen om et barn som lenge har levd med frykt for pappaen sin.
Langsomt kommer ordene og fortellingen om frykt, tristhet, håp og lengsel etter fred.
En setning kommer jeg ikke til å glemme.
“ Jeg går langsomt hjem fra skolen hver dag. Da blir jeg slått mindre, skjønner du”

Boj bor i din kommune.
Boj er i din barnehage.

Boj er elev ved din skole.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar